Dödsångest

Mina tankar / Permalink / 7
Jag blir galen på mig själv med denna dödsångesten jag går och bär på. Jag är så otroligt rädd för att jag ska dö. Nu. Jag vill då verkligen inte det!
Jag minns att jag redan som sexåring var otroligt rädd för denna här döden som skulle inträffa någon gång i livet.

Varför ska man dö? Varför är det så? Jag minns än idag min riktiga panik jag hade över de här tankarna och funderingarna som barn. Jag låg hemma i en av våra soffor och funderade djupt och länge på hur det skulle kännas att inte finnas mer, hur det nu kan kännas? , jag fick i alla fall enorm panik och började hyperventilera och kunde knappt andas. Så händer det idag också. Jag har alltid och kommer ju troligtvis alltid varit rädd för döden.

Det lustiga är väl att jag i perioder har självmordstankar. Det går ju inte ihop........ Men de har funnits i mitt huvud några gånger. Hur många vet jag inte och vill väl inte veta heller. Jag blir idag ledsen över att jag haft de tankarna, jag vill ju inte dö. Men ibland har livet varit outhärdligt och tankarna sprider sig i huvudet. Som den dagen då min älskade kompis och kärlek dog. Då ville jag med dö.

Jag tror dock inte att allt bara är slut helt plötsligt. Det kan ju inte funka. Jag hoppas på något slags Nangijala, fast ett fint ett. Allt är bara vackert. Inget ont finns. Och där får man träffa alla man älskar och älskat igen. Kanske alla har en och samma ålder i detta "efter-döden -land". Typ 20-30 år. Inte vet jag. Och det vet ju ingen annan heller. Eller?
#1 - - Malin:

Jag vet så väl vad du pratar om Malin. Bra att du skriver om hur du känner. Kram

Svar: Kramar
ocdmalin.blogg.se

#2 - - Filip:

Du är en kämpe. Du gör så mycket för andra med dina erfarenheter. Slå bort de där hemska spöktankarna och vänd det. Tänk possitivt.

All styrka till dig!

Svar: Kram
ocdmalin.blogg.se

#3 - - Martinique:

Känner igen det. Jag lider av dädsångest och har gjort sedan jag var liten. I perioder är det jätte jobbigt, då ligger jag vaken om nätterna och gråter för att jag inte vill dö och jag klarar inte av att prata om döden just då för då får jag panik.

Svar: Usch!!!! Hur e det nu då? Kram
ocdmalin.blogg.se

#4 - - aprikosen:

Hej!

Jag har samma problem som dig. I alla fall ocd men även socialfobi och ångest. Jag undrar hur du fick dina diagnoser / och eller medicin? Läkarna på vårdcentraler verkar inte ta mig på allvar och jag får endast en remiss till kurator , men jag vill ha en psykiater. Har du tips på hur man får remiss till en riktigt kunnig läkare? Med vänlig hälsning

Svar: Jag fick mina diagnoser hos psyk. Och medicinerna också. Ligg på att du verkligen behöver komma till en psykiatriker! Tyvärr måste man kämpa för sin rätt...... hoppas det ordnar sig! Kram
ocdmalin.blogg.se

#5 - - Jenny:

Oj.. För mig var det precis tvärtom. Alla mina tvångtankar och ritualer handlade om att ge alla evigt liv och låta mig själv dö i alla hemska sjukdomar som alla andra annars skulle ha dött i. Tänk så olika man kan vara.

Kram

Svar: usch ja..... tvångssyndrom är hemskt. Hur mår du idag? Kram
ocdmalin.blogg.se

#6 - - MissLie:

Läste Jennys kommentar. och jag är en blandning av er båda.
Kämpa på! Jag är livrädd för döden, men vad ska man göra liksom? :( Kämpa, kämpa!

Svar: Ja döden vill jag inte ska finnas. Jag är så rädd för den!!! Kram
ocdmalin.blogg.se

#7 - - MissLie:

Usch ja. Om du någon gång skulle vilja prata med nån du inte känner om alla dina tankar och sånt, som går igenom liknande saker, så kan du alltid mejla mig. :) Det är bra om vi kan stötta varandra! Kan alltid kännas bra att veta att de finns folk omkring som mår liknande. Ta hand om dig!! Kram

Svar: Åhhh vad gullig du är! Kram
ocdmalin.blogg.se

Till top